V prípade, že chcete rýchlo vyhľadať požadovaný rozmer, do vyhľadávača zadajte len čísla z požadovaného rozmeru (bez lomítok, pomĺčiek, písmen)
Napríklad hľadám: 195/65R15
Do vyhľadávača zadám: 1956515
Pneumatika v takomto prípade stráca kontakt s vozovkou, auto "nejde", ale začína tzv. "plávať". Už pri zostatkovej hĺbke dezénu nižšej než 3 mm sa vodný stĺpec tlačí medzi pneumatiku a vozovku a spôsobuje výrazné predĺženie brzdnej dráhy. Najmä pred dlhou cestou na dovolenku sa oplatí hĺbku dezénu skontrolovať. Ako náhle dezén klesne ku trom milimetrom, zvážte výmenu pneumatík za nové.
Jednotný legislatívny štandard stanovuje minimálnu hĺbku dezénu v Európe pri letných pneumatikách na 1,6 mm. Pri tomto povolenom limite však už vodný stĺpec veľmi ľahko zabráni plášťu v kontakte s vozovkou, brzdná dráha sa zásadne predlžuje a rastie riziko vzniku akvaplaningu. „S 1,6mm dezénom sa brzdná dráha z 80 km/h pri zostatkovej rýchlosti 44 km/h pretiahne až o 18,6 m (oproti novým pneumatikám), čo predstavuje dĺžku asi štyroch vozidiel. Preto odporúčame dezén pravidelne kontrolovať a obutie vozidla meniť vo chvíli, keď zostávajú 3 mm. I v takomto prípade je vzdialenosť potrebná k úplnému zastaveniu v porovnaní s novými pneumatikami o 9,5 m dlhšia. Pokiaľ sa rozhodnete zjazdiť pneumatiky až na zákonný limit 1,6 mm, za dažďa výrazne znížte rýchlosť,“ radí Juraj Ižvolt, šéf divízie Marketing Continental Barum s.r.o. Doporučenú minimálnu 3mm hĺbku dezénu znázorňuje na pneumatikách značiek koncernu Continental špeciálny ukazovateľ TWI.
Ale ani tá najlepšia nová pneumatika v hlbokom vodnom stĺpci pri vysokej rýchlosti akvaplaningu nezabráni. Snažte sa preto vyhýbať kalužiam, pozorujte svoju stopu – mala by byť dostatočne zrejmá. Nástup akvaplaningu pocíti aj neskúsený vodič ihneď v riadení. V žiadnom prípade by ste nemali panikáriť, t.j. prudko brzdiť a otáčať volantom. Základom zvládnutia krízovej situácie je uvoľnenie plynu a vyšliapnutie spojky. Auto samé spomalí a pneumatiky sa dostanú na pevný podklad. V daždi na diaľnici je preto lepšie vypnúť tempomat.
Zjazdené pneumatiky sú náchylnejšie aj k strate tlaku, rastie u nich riziko tzv. "mikrodefektov", ktoré môžu byť spôsobené drobnými ostrými predmetmi. Nahustenie pneumatík kontrolujte každých štrnásť dní (nezabudnite ani na rezervu) a prípadne pneumatiky „dofúkajte“. U moderných vozidiel vám pomôžu systémy monitorovania tlaku v pneumatikách. Pokiaľ sú pneumatiky podhustené, môže sa až o 10 % zvýšiť spotreba pohonných hmôt a životnosť pneumatík môže byť až o 30 % kratšia. Negatívny vplyv na opotrebenie má aj prehustenie. Vo svojej politike v oblasti doporučenej minimálnej hĺbky dezénu sa niektorí výrobcovia rozchádzajú...
zdroj : PNEUREVUE.cz
História pneumatík: Od pevných gumových obručí po moderné radiálne pneumatiky – vývoj pneumatík prešiel zásadnými inováciami. Tento článok mapuje historické míľniky a vývoj výroby na území Slovenska a Československa.
Celý článokZaujíma vás priemerná spotreba paliva – online kalkulačka vám pomôže jednoducho zistiť, koľko paliva skutočne spotrebuje vaše vozidlo.
Celý článokZistite, či sú pneumatiky Barum Bravuris 6 pre vás tou správnou voľbou. Odpovede na otázky, porovnania, testy a recenzie na jednom mieste.
Celý článokSprávny tlak v pneumatikách je jedným z kľúčových faktorov bezpečnosti, úspory paliva a životnosti vašich pneumatík.
Celý článokMatador patria medzi najznámejšie značky pneumatík v strednej Európe. V tomto článku nájdete odpovede na najčastejšie otázky zákazníkov.
Celý článokPneumatiky Nexen sú čoraz populárnejšie aj na Slovensku. Zistite odpovede na najčastejšie otázky, ktoré vás môžu zaujímať.
Celý článokSkladom na 8 pobočkách
97,60 €
Skladom na 21 pobočkách
62,98 €
Skladom na 6 pobočkách
52,24 €
Skladom na 2 pobočkách
161,61 €
Chcete si rezervovať termín na sezónne prezutie? Kliknite na REZERVÁCIU.