Účet mám a chcem se prihlásiť
V prípade, že chcete rýchlo vyhľadať požadovaný rozmer, do vyhľadávača zadajte len čísla z požadovaného rozmeru (bez lomítok, pomĺčiek, písmen)
Napríklad hľadám: 195/65R15
Do vyhľadávača zadám: 1956515
Jeden z najväčších dodávateľov pre automobilový priemysel Continental prichádza s nápadom nového rozdelenia bŕzd medzi kolesom a nápravou. Riešenie s názvom New Wheel Concept sa skladá s demontovateľného ráfika s pneumatikou a centrálnej hliníkovej hviezdice, ktorá je napevno pripojená k náboju kolesa. K nej je pritom upevnený hliníkový brzdový kotúč s veľkým priemerom. Novinkou je aj umiestnenie brzdového strmeňa z vnútornej strany.
Brzdový kotúč sa teda premiestnil priamo na koleso. Väčší priemer má zvýšiť účinnosť bŕzd bez použitia vyšších hydraulických tlakov a použitie hliníka namiesto ocele zas skoncovať s koróziou. Tá je problémom práve pri elektromobiloch, kde sa vďaka regeneratívnemu brzdeniu, teda brzdeniu pomocou odporu elektromotora, používajú brzdy menej často. Oceľové kotúče sú tak náchylnejšie na hrdzavenie, ktoré má za následok oslabený účinok bŕzd.
https://www.youtube.com/watch?v=aAjNy3ic_8Q
Podľa Continentalu by mal byť nový koncept brzdy a kolesa, napriek väčšiemu priemeru brzdového kotúča, stále ľahší ako pri klasickom riešení. Navyše sľubuje vysokú životnosť hliníkových kotúčov, takže počas životnosti vozidla by sa mali vymieňať len brzdové platničky. Aj ich výmena by mala byť jednoduchšia a rýchlejšia. Znie to trochu kontroverzne, ale Continental iste vie, čo robí. Zatiaľ je ale New Wheel Concept len v štádiu testov.
Pôvodne Continental vyvíjal toto riešenie pre autá nižšej triedy, ale neskôr sa ukázalo ako ideálne práve pre elektromobily, ktorým, ako sa zdá, patrí budúcnosť. Ekonomický šéf Continentalu Wolfgang Schafer dokonca tvrdí, že za necelých desať rokov skončia nemecké automobilky s vývojom spaľovacích motorov.
zdroj : Continental
Chcete si rezervovať termín na sezónne prezutie? Kliknite na REZERVÁCIU.